Śladami Ojca Świętego...

Wczoraj udaliśmy się w podróż do Wadowic śladami naszego Ojca Świętego. Pieszy szlak Karola Wojtyły został wytyczony w 2005 roku. Znajduje się na nim 11 miejsc, związanych z dzieciństwem i młodością Karola Wojtyły, późniejszego papieża Jana Pawła II.
     Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od udziału w mszy św. w Kościele św. Piotra Apostoła. Po liturgii odśpiewaliśmy litanię do błogosławionego Jana Pawła II. Po wyjściu ze świątyni Pani Anita zapoznała nas z historią tego miejsca. Kościół po wezwaniem św. Piotra Apostoła zbudowany został w latach 1986-1991 jako wotum wdzięczności Bogu za wybór Karola Wojtyły na stolicę apostolską i cudowne ocalenie Go z zamachu na Placu Św. Piotra w 1981 r.
     Kolejnym przystankiem w naszej wędrówce po Wadowicach była urocza kawiarenka, w której odpoczęliśmy pijąc smaczną kawę i zajadając się kremówką.
       Następnym punktem wyprawy było przejście na wadowicki rynek. Tam poznaliśmy  historię wielu miejsc łączących się z osobą Ojca Świętego. Dom Rodzinny Jana Pawła II, Bazylika, Muzeum Miejskie, Urząd Miejski to najważniejsze z nich.
        Nie udało nam się zwiedzić niedawno otwartego Muzeum Jana Pawła II, ale do Wadowic wkrótce wrócimy, by kontynuować naszą podróż śladami Ukochanego Rodaka.